luni, 12 mai 2008

you call this art?








spencer tunick.





Artistul Spencer Tunick a promovat nudul in public prin fotografii si filmari inca din 1992. Din 1994 a organizat peste 75 de expozitii in Statele Unite si in strainatate.Expozitiile lui Tunick strang zeci, sute sau mii de voluntari; iar fotografiile sale sunt marturiile acestui fapt.Mase de oameni, fara imbracaminte, grupati impreuna intr-o noua forma, mai originala.Corpurile formeaza un peisaj complet, alcatuiesc o substanta.Aceste mase de oameni ce subliniaza sexualitatea devin idei abstracte care provoaca sau reconfigureaza viziunea omului despre nuditate si intimitate.Aceste expozitii se refera si la problema complexa a prezentarii artei in locuri publice, temporare sau permanente.

Nu este un articol prea consistent, pentru ca mizez pe parerile voastre despre aceste evenimente. Va impresioneaza prin originalitate sau vi se pare ca nu are nicio treaba cu arta?
Se pare ca artistul nu se va opri aici, intrucat tocmai a strans 2000 de vienezi pe un stadion pentru pozele sale nud, insumand un total de 18000 de voluntari pentru expozitiile sale din toate colturile lumii.
Deci? Arta sau nu?
[mai multe imagini si informatii despre opera artistului pe http://www.spencertunick.com/, locul de unde am "furat" informatiile si fotografiile]

2 comentarii:

we breath art spunea...

De cum am vazut titlul am presimtit contributia ta directa la acest articol.
Trebuie sa recunosc ca asociez,poate in mod eronat,arta cu talentul.Nu concep arta fara talent,nu as putea defini arta doar ca o exteriorizare a sentimetelor(atunci faptul ca strigi intr-un varf de munte e e tot arta?).Cum am mai spus-o,domnilor,arta nu e pretutindeni,nu e in ochiul nostru.Arta exista sau nu.Evident are diferite forme,culori,arome,dar are o baza care nu trebuie calcata in picioare doar pentru ca ,in calitate de presupus artist,pretinzi sa dai arta.Pote am principii rigide in ceea ce priveste arta,dar aceasta perioada total nefasta pentru arta din punctul meu de vedere devine decadenta.Simt apropierea unui nou val..un val plin de lucruri ''interzise''.Facem ceva iesit din comun,oamenii vor vorbi(copiii in special,pe blogguri) si ne autoproclamam artisti.In final,ca sa inchei intr-o nota optimista de primavara,o alta varianta care imi trece prin minte e aceea ca fac asta(se expun in locurile publice) pentru a proclama raspandirea artei in locurile publice.Un mesaj dur la adresa oamenilor prin care ii indeamna sa inlocuiasca nudurile(la nivel contextual ar putea reprezenta goliciune,lipsa artei) cu arta propriu-zisa.
Astept nerbdatoare comentariile ulterioare.

Cu stima,
Cristina Fedorca

.Andrytzuk. spunea...

Abia asteptam primul comentariu, eram sigura ca va fi al tau :D
La decadenta ma duce si pe mine gandul, si da, arta nu este o simpla exteriorizare a sentimentelor, caci prin asta am fi cu totii artisti ori de cate ori am plange.
Nu zic, o fi vrut spencer tunick sa impinga arta spre prezentari in locuri publice, insa.. unde este arta in ce face el? nu zic ca nu exista, ideea este intr-adevar originala, la fel ca si locurile in care si-a aranjat cu maiestrie "muzele". insa ce ne facem cu motivul pentru care oamenii il vor privi cu interes pentru ceea ce face? vor astepta cu nerabdare urmatoarele fotografii pentru ce vor sa exprime, sau doar pentru simplul fapt ca vad o adunatura de trupuri dezgolite si acest lucru ii duce cu gandul la originalitate, in orice mod ar fi aceasta prezentata si folosita?
aici este de fapt problema, dupa parerea mea. oamenii care sorb din priviri lucrurile de genul asta, posibile generatoare de scandaluri, de interviuri soc, de discutii lungi in care se vorbeste mult despre ceva si totusi nu se spune nimic. in cercul asta ne invartim de fiecare data cand apare ceva scandalos in lume. peste tot se discuta despre, se prezinta, se intreaba, se fac sondaje.. ei, asta deja nu mai are legatura cu arta, in fine.
si nu m-am putut abtine, oricat de impartial am vrut sa fie articolul, titlul pur si simplu nu l-am putut controla. a iesit de la sine :">