vineri, 2 mai 2008

Benzi desenate

Benzi desenate


Cred ca fiecare copil a avut o perioada cand benzile desenate îi erau foarte dragi. De aceea am decis sa scriu despre ele. Trebuie sa marturisesc ca mie inca mi se par fascinante, iar acum pot spune ca le inteleg mai bine. Cum am ajus eu la benzile desenate, simplu, fiind prea mica atunci cand ma uitam la televizor niciodata nu reuseam sa citesc subtitrarea asa ca intelegem tot filmul numai din imagini si dupa tonul vocilor, pana cand am vazut o banda desenata si de atunci pot spune ca am devenit un fan al lor.Acum vreau sa dau cateva date despre ele. O carte sau revistă de benzi desenate reprezintă o publicatie în care sunt istorisite una sau mai multe naraţiuni prin intermediul limbajului şi convenţiilor benzii desenate. Definiţia termenului este disputată între specialişti, şi de aceea şi originea acestei forme de artă este de asemenea disputată. Originile benzilor desenate americane trebuie căutată în ziarele de la începutul secolului din America, unde apăreau pentru a comenta diferite caricaturi sau pentru a susţine diferite povestiri simple. Primul exemplar de „benzi desenate“, după definiţia americană a fenomenului "comic books" din Statele Unite, este considerat a fi The Adventures of Obadiah Oldbuck.
Cartea de benzi desenate este considerată o noua artă. O carte de benzi desenate este o revistă sau o carte conţinând o artă secvenţială în formula unui narativ. Deşi termenul implică altfel, materia de studiu în cărţile de benzi desenate nu este necesar să fie amuzante, şi de fapt seriozitatea lor dramatică variează în mare măsură. Termenul "benzi desenate" în acest context se referă la cadrele de diferite mărimi care conţin fiecare o imagine ce ilustrează în mod dinamic sau static acţiunea ce se petrece în firul narativ al poveştii respective.

Niciun comentariu: