miercuri, 4 iunie 2008

Henric al IV-lea


O piesa de teatru care m-a impresionat a fost “Henric al IV-lea”, nu numai jocul actorilor a fost impecabil dar mai ales tema piesei. Avand in distributie pe Marcel Iures , Razvan Vasilescu si alti actori de mare calibru acesta piesa a fost un adevarat success. Acest lucru l-am realizat cand in sala era o liniste apasatoare si pentru un moment mi-am luat ochii de la scena pentru a ma uita in sala . Toata lumea era total absorbita de actiune si parea ca ea traieste intr-adevar acele intamplari. Pentru a va atrage si voua atentia am sa va povestesc.

Un tanar din lumea buna, la un bal mascat cade de pe cal, isi pierde cunostinta iar cand se trezeste se crede Henric al IV-lea. I se organizeaza o lume artificiala, un palat, o curte in mijlocul careia el continua sa se poarte ca un rege din acele vremuri. Personajul traieste in acesta lume construita de el, in aceasta lume fictionara timp de 20 de ani. Prietenii sai, impreuna cu un doctor incearca sa il aduca la realitate. Un lucru care mi-a placut a fost faptul ca personajul de 8 ani se trezise din cosmar, dar cu toate astea el nu vroia sa isi reia viata, dandu-si seama ca deja pierduse prea multi ani.

Piesa se desfasoara gradat si cu un suspanscare iti face inima sa bata mai repede. Intr-un fel doresti ca piesa sa se termine pentru a-i afla finalul care te macina, iar intr-un alt fel nu mai vrei sa iesi din sala, vrei ca acea poveste sa continue la infinit. Eu nu va voi spune finalul piesei deoarece am vrut sa va trezesc curiozitatea pentru a vedea chiar voi piesa care intr-adevar merita.

Pentru ca am vorbit de tema, acum nu pot sa exclud jocul actorilor .Marcel Iures intra in pielea personajului atat de bine si pare ca intelege profund drama prin care trece personajul. Fiecare cuvant si fiecare gest este zis si facut cu o foarte mare naturalete. Desigur ca si ceilalti actori interpreteaza absolut magnific fiecare personaj in parte.

Atat am avut de zis despre aceasta piesa, spere ca v-am trezit curiozitatea pentru a o vedea si voi.

Niciun comentariu: